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자동차 수출 1호. Car Export No. 1

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작성자 월하月下 작성일17-12-21 11:29 조회12,160회 댓글0건

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1966년 당시 서울에서 하동환보디로 유명했던 버스메이커인 하동환자동차가 일본에서 엔진 등 중요한 부속품을 들여와 우리 손으로 만든 버스 한 개를 브루네이에 처음 수출하였다.
이것이 계기가 되어 월남전이 한창 무르익던 1967년 국군을 파견한 월남에 20대를 수출했다. 자동차공업의 개척기였던 당시에는 전국의 수많은 정비업소가 6·25사변 때 쓰다 남은 군용차를 불하받아 나름대로 가지각색의 버스를 만들어 낼 때다. 서울의 하동환자동차는 규
격화된 버스를 만들어 한때는 버스공급을 독점하여 유명해진 메이커였다.
즉 처음 만든 버스나 중간 또는 마지막에 만든 버스이건 어느 부품을 갖다끼워도 맞아 들어가는 부속품호환성 버스를 만들어 버스운수업자들의 불편을 덜어 주었다. 이런 기술을 가진 하동환자동차는 처음으로 많은 차를 수출할 수 있는 기회를 얻어 닛산자동차에서 엔진과 구동부품이 붙은 뼈대 20대를 도입하여 부산항에 내려 놓았다. 고속도로가 아직 건설되지 않았던 때여서 20대의 앙상한 뼈대를 먼지막이 안경을 쓴 운전사가 몰고 먼지투성이의 경부국도를 달려 서울로 올라올 때 지나는 마을마다 큰 구경거리가 되었다.  서울공장에 도착한 그날부터 우리 손으로 설계한 버스차체를 만들어 씌우기 위해 철야작업을 했다. 한창 작업이 진행될 때는 일요일마다 고 박정희 대통령, 정일권 국무총리, 장기영 경제기획원장관, 박충훈 상공부장관 등 고위인사들이 번갈아 공장에 들러 노고를 치하하며
최초의 국산 수출에 대한 긍지와 기대가 대단했다. 1967년 8월 드디어 20대의 우리 버스가 완성되어 경찰백차의 에스코트를 받으며 선적지인
부산항으로 떠날 때 그동안의 피로를 잊은 듯 전 종업원들은 힘찬 만세로 환송하였다

 

 

 

In 1966, bus maker Ha Dong-hwan, who was famous for its Ha Dong-hwan Bodies in Seoul, first exported one of our hand-made buses to Brunay after it imported important accessories such as engines from Japan.
This helped them export 20 soldiers to Vietnam in 1967, when the Vietnam War was in full swing. Back in the pioneering days of the automotive industry, numerous repair shops across the nation were forced to make their own buses at a discount on military cars left over from the June 25 tragedy. Ha Dong Hwan's Car in Seoul is Gyu Kyu
It was once a famous maker by creating an intensified bus system that monopolized the bus supply.
That is, whether it was the first bus or the last bus to be built, the bus carriers were able to ease inconveniences by making a bus that fits in with accessories that fits anywhere. The technology car, Ha Dong-hwan, first took the opportunity to export a large number of cars and lowered it in Busan Harbor, introducing 20 models with engines and moving parts from Nissan. As the highway was not built yet, the sights were raised on every town as a driver with scrawny glasses driven up the dusty road to Seoul.  From the day we arrived at the factory in Seoul, we worked all night to build our hand-designed bus car. In the middle is being done on Sundays when Park Chung-hee, president, Prime Minister Chung Il-kwon, janggiyeong dignitaries take their turns, such as Minister of Commerce and Industry bakchunghun, the Minister of the Economic Planning Board.At work and to the plant.
The pride and expectations for the first domestic exports were great. August, 1967. Finally, 20 of our buses were completed and escorted by police cars, which led to the shipping area.
As if they had forgotten all their fatigue when they left for Busan Harbor, all of the employees gave a hearty send-off.

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