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시발(始發) 자동차 'sibal' car

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작성자 월하月下 작성일18-01-03 11:46 조회11,073회 댓글0건

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우리나라 최초의 국산자동차.


1955년 8월 서울에서 정비업을 하던 최무성,혜성,순성씨 3형제가 미군으로 불하받은 지프의 엔진과 변속기,차축 등을 이용하여 드럼통을 펴서 만든 첫 지프형 승용차.
우리손으로 만든 첫 자동차인 시발은 2도어 4기통 1.323cc 엔진에 전진3단, 후진1단 트랜스미션을 얹었으며, 국산화율이 50%나 되어 긍지가 대단했으나, 한 대 만드는데 4개월이나 걸려, 시발차의 값이 8만환으로 사가는 사람은 별로 없었다.
그러다가 1955년 10월 광복 10주년을 기념하여 경복궁에서 열린 산업박람회때 최무성씨가 시발차를 출품하여 최우수 상품으로 선정됨과 동시에 대통령상을 수상함으로써 신문에 크게 보도되자 을지로 입구에 있던 그의 천막 공장에는 시발차를 사가려는 고객으로 문전성시를 이루었으며, 이로인해 가격도 하루 아침에 30만환으로 뛰어 올랐다.
대통령상을 받은후 한달도 못되어 1억환 이상의 계약금이 들어와 이 돈으로 공장도 사고 시설도 제대로 갖추어서 양산 체제로 돌입 했다.
특히 영업용 택시로 인기가 높아서 생산능력이 수요를 늘 못
따라갔다.  얼마후 시발 투기붕까지 일어나 상류층 부녀자들 사이에선 "시발계"까지 성행하여 프리미엄까지 얹어서 전매되는 사태까지 벌어졌다.
그러나 새로운 차 개발에 많은돈을 썼고 5.16혁명으로 정부 보조금이 끝난데다가 1962년 산뜻한 "새나라"자동차가 쏟아져 나오자 큰 타격을 입게 되었다. 
이 차는 1963년 5월까지 3천여대를 만들어 시판했다.

 

 

 

Korea's first domestic car


In August 1955, Choi Moo-seong, Comet and Sun-sung, three brothers who worked for maintenance in Seoul, opened a drum barrel using the engine, transmission, and axle of a jeep distributed by U.S. soldiers.
Our first car, the first car, was fitted with a two-door four-cylinder, 1.23- cc teuraenseumisyeon engine with a 3-speed forward and one-speed transmission, but it took only about 50 % to make the car with no credit or credit.
Then in October 1955, to commemorate the 10th anniversary of independence at Kyongbok Palace named the best products, and Choi Moo Sung, who have entered the car at an industrial exhibition at the same time.Extensive coverage in the paper by the president's Award, Euljiro 1-ga in his tent when the car in the factory sagaryeo the constant stream of customers.Jumped in the price is only 30 in a day due to, has been made in exchange.
The president a month after more than the down payment is less than one eokwan in factory facilities even have an accident and with this money did go into mass production system.
Especially popular as a business taxi, so the production capacity can not always decrease
Followed  Soon after, the first day of the war began, and the " starting line " among the upper class of women was rife, even being resold with premiums.
However, he spent a lot of money on developing new cars, and was hit hard by the May 16 revolution's end of government subsidies and the influx of fresh new cars in 1962.  By May 1963, the car had built and sold about 3,000 cars. 

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